Pages

  • twitter
  • facebook
  • rss

October 14, 2012

Degree also known as ijazah.

www.tips-fb.com
Yes. I hav none. Bila org pertikaikan kenapa tak sambung.. Kenapa tak ambil degree.. Terasa membengkak dalam hati.

Sape taknak?? Oh mgkin la ada yg tak nak pn.. Tp.. Jujur.. Sy suka belajar (tp tak suka assignment.!) eheh,. And sy suka exam~

Yea sy hanya ada diploma. Diploma pharmacy. Means, keje as pen peg farmasi.
Kalo ikutkan.. Dulu dpt matriks.. Tp tolak.. Alasan? Sbb umi n abe kata xyah masuk matrik. Ntah laa~ mgkin takut xleh score n dpt bidang ntah apa2.. Yea la sy bukan nya pandai~~

then dpt tawaran dr hukm.. Nk bg biasiswa wat dip farmasi.. 3 years smua keperluan belajar di tanggung plus duit poket rm621.21.

Rumah, pengangkutan ke kolej, duit buku, duit white coat, duit alat tulis. Smua di sediakan. Menarik bg sy yg hanya ber ibu tunggal yg dah pencen.

Dpt gak tawaran ntuk wat medic/pharmacy kat egypt.. Tp.... Bukan biasiswa..kena guna duit sndiri for first year then bru dia akan bg under mara nye.. Tp.. Mana nk cr duit? First year tu dah 2 semester kut, hemph. Di lupakan shj tawaran itu. Spm 7A nk ke egypt? Mmg kalo ada duit bleh laaa~ biasiswa? Sebelah mata pn xdilayan~~

So.. Ambil je la diploma yg menarik itu,, lgpn.. Org yg interview tu ckp.. Kalo dpt score mungkin dia bg smbung lagi.. Tp.. Mungkin sy tak score sebaik itu. Dean list tiap2 semester.. Tp tak 4flat sgt la~ 2 kali je.. Tp purata kalo di bundar dah cecah 3.8.. Tp.... Ntah bukan rezeki ku btuk sambung lagi kut.

Kena ikat lak kontrak ngn hukm 5taun.(Ni da masuk taun ke 4!!) syukur alhamdulillah.. Wlpn tak de degree.. Ada rezeki gak lpas blajar trus keje takyah nk interview sana sini cr keje..
N sy ske kerja sy! Bleh wat ot byk2.. Duit gaji pn lebih dr pegawai~ masa pn terluang dgn baik. (pastu bosan asek kna ot bykkk je mbebel~)
Heee mungkin la.. Ada hikmah di sebaliknya..
Tp... Masih.... Bila tgk smua kngkawan berkonvo ijazah... Rs agak kerdil di situ..
Masih... Dalam hati ingin mengenggam segulung ijazah itu.

Tp skang da ada hutang.. Lg laaa susah nk sambung. Duit.. Duit..haihh~

*tp encik bakal suami kata,. Kalo dia ada rezeki lebih nnt dia nk bg me smbg blajar~
^_^
Very tolerate la my future imam nehh~
Eheh..

Insya'Allah. Semoga Allah murahkan rezeki kami..
Kalo dpt.., alhamdulillah,. Kalo tak bleh, Takpe la.. Ada la hikmah nya.. Always positive k!


*happy graduation day amam!*


October 03, 2012

I love Malaysia.

www.tips-fb.com Pcutian kami dah tamat... Mungkin kah ini yg terakhir bcuti bertiga? Hermmm.. We'll see.. Masih ada masa. Hehe.. ;)

Last day tu smpat lg shopping kt pasar baru. TERRRR grab handbag and baju n telekung! Heee.. Dgn rupiah yg ada.. Mmg tawar habes2an.. Last2 peniaga tu mgalah gak~ ngeee.. So dpt la gak telekung ntuk mak. Baju utk umi.. And handbag ntuk... Umi...? Kalo umi xnak sy amek!! Muahaha.. Beg kalis api.. Dia bakar pn x terjejas!! Gittewww~

Oh duit da byk terbang. Pdn muka. Sila ikat perut bulan ini! Hahaha...bleh dah nk ikat perut punn.. Da mengembang lebar sgt da nehhh..

Oh.. Ada org bc blog ku mengandaikan majlis kawen ku dlm masa terdekat.. Opss.. Sorry!! Lambat lagii sbenarnyaa.. Saje je kebetulan ke bandung.. Terus di siapkan aja. Heee.. Ampunnn~~
Tak dekat sgt... Tak lambat sgt.. Insya'Allah.. Doakan moga sgala urusan dipermudahkan.. Aminnn~ ;)


Apapun.. Da selamat smpai di Malaysia.. Dijemput oleg ny supirman. Hehe.. And.. Terasa sgt bersyukur tinggal di Malaysia.. Lebih selesa.. Uwaah mgidam mknn sini...! Nak laksa. Nak tomyam! Nak asam pedas! Ehh,, kata nk diet?! Ok fine..

*tp dah dinner ngn brownies kartika sari! Penuh cheeseeeeeeee lak tuh. Cis bedebah btul...! Ok esok start diet. Dia pn da kata aku bulat. Bulat mcm bola. Ok fine! naseb laaa sape suh nak kat org bulat! Muahaha. :P


Oh esok keje! Ot lak tu smpai kul 12. Tido dlu. Selamat malam!!

Bandung day 5

www.tips-fb.com Bandung last day.

Hari ni.... Ke pasar baru lagi kut. Brg mcm xbrapa berat? Hahaha.. Duit rupiah tggal seratus ribu je lagiiii~tp.. tak kira nk shopping gak.!! Muahahaha

Baju yg ditempah dah dihantar ke kamar. Pheww~ emmm ok la kut. Mcm simple .. Tp aku mmg nak yg simple. So.. Simple.. Ok la kut. Harap dia xmarah la. sbb kaler nya.. Emmmm.. *sengih nampak semua gigi*

and then plan nya nk ke kartika sari. nk Beli brownies ntuk temen2.. Family2..

*umi sound suh tgk kartu undangan! Alamakkk~ tak sempat laaaa umi. Ampunnnnn*

Flight depart jam 2.55 waktu indonesia. Harap2 tak delayed! So till then.

See u soon!!! ;)

Bandung day 3

www.tips-fb.com Hari ni dah day 4. Tp bru nak update yg Day 3 Punya~ heee.

Bgn tak awal sgt dah sbb pnat sgt..kut? Tp still tepat masa yg di janji.. Pkul 8.30am ntuk ke pasar baru.
Aaa arini xyah citer panjang sbb mmg duk pasar baru dah agak lama. Pkul 4 bru smua da giv up. Penat!!! Huuuu~

agak2 da abes duit kt sini je. Aisehh~ beli baju lagi. Lagi n lagi. Oh di cari chiffon tp xjumpa.. So.. Lace gak la yg dipilih. Siyess rambang mata!! dr awal tema putih da tukar. Aiyokk~ hee aci la eh? Kaler ape? Itu.. Emmm rahsia?
*Jangan marah yea awak!* :P
Da siap2 pilih.. upah jahit trus. Tawakal je la. Sbb upah dia murah sket. N tgk dah contoh2 yg di jahitkan.. Mcm ok je.. Tempah je laaa terus.. Rabu ambil. Gila tak risiko yg di ambil? Agak laaa~ huuuu.. Kita tgk je la nnt yea! (please jangan marahhh!! Insya'Allah ok kuttt)

Makan... Gi makan kt atas tu je. Oh bapak mahal gilaaa! Si andre tu lupa nk pesan awal2 makan di luar aja. Dia msg lpas kitorg makan. Aisehhh~ xpe la..

Abehs pasar baru andre letak kami kat jalan dago. Factory outlet mlambakk! Tp...syg.. Baju2 xbyk bkenan sbb... Emm sbb baju tu bjenama sgt n kain nya tak seperti yg dibygkan. So tatau nk bli.
But then tgk kengkwn bli bju ntuk 'laki' diorg.. Bru tringat.. 'Ehhh bakal laki aku xbli pape pn?' aiseh.. Xretiiii nk bli brg laki. Siyessss! Aish pusing punya pusing. Bli gak la satu. Ntah la..pakai ke tak ntah pakcik tuh. Suka hati la. Asal ada niat nk bg. Ok dak? ;)

So checklist yg dah di crossed.
Tlekung smayang.
Kain pasang.
Baju nikah. (pending?)

Yg len.......... Xreti. Umi kata nk dtg lg. Umi la lak yg cari! Heeeeee~ :P

Oh ni xsmpat nk update smlm. Smlm balik2 hotel lalu lobi bkak wassap org tu da tdo. Xsmpat balas terus naik bilik. Penattttt! Hari ni bru dpt update. (sambil tggu andre dtg ambil)

Hari ke empat dah! duit rupiah tggal brapa keping je lagi. *sighhh*

Day 4. Off to Tangkuban Perahu. Tunggu update ye malam nnt la yea?

Daaaaa~~~

*merindu itu indah. ;) *

October 02, 2012

Bandung- Day 4

www.tips-fb.com Ke Tangkuban perahu.. Tgk gunung berapi... Hebat nyaa ciptaan Allah... Tangkuban perahu kalo ikutkan baru je bukak.. Sblm ni tutup sbb ia aktif.. Bru 8hari bukak. Alhamdulillah.. Ada gak peluang tgk gunung brapi aktif. Sejuk.. Berasap2.. Ada dua kawah.. Kawah ratu ngan kawah domas yg bleh di lawat. Tp kami tak berpeluang ke kawah domas. Ambil2 gmbr di sekitar kawah ratu je la.. Tu pun sgt serabut dgn penjual2 kt tepi2.. Ngikutttt je ke mana pegi. *sigh*
mkn strawberry byk2! Sgt suka!
Oh yea kt bndung ni.. Jus dia mmg sgt superb!!! Mcm 100% buah. Gilos. Pekat. Sedap!! Mmg hari2 nk mntak jus strawberry je. *thumbs up*

Turun je dr tangkuban, kami singgah kt kedai sate. Eb teringin nk mkn sate kelinchi! (arnab) makan laaa sate kelinchi, kambing n roti keju!
Oh lupa.. Smlm xciter kami mkn pisang susu keju. Nice la gak~ tp yg tak tahan nya.. Time beli tapau tu.. Kami tgk kdai tu jual bakso keju. Indomee sup keju. Semuaaaaa keju laa! Bygkan.. Keju melt dlm sup? Erkk? Then diorg buh lg kicap n sos?? Aaaaaaa tekak rasa kembang. Keju diorg mmg pemurah laa.. Bertimbunn mcm abc gitu dlm mangkuk!! Oh, cik abg western ku nnt suka kut? Hahaha.. Huda suh blajar masak sup keju je.. dah western sgt kannnn~ muahaha. Keju campur budu mungkin! Ngeeeee! :P

Then ke fo lagi. Dan lagi. Ok pnat. Beli buah tgn ntuk member opis. Mkn2.. G amek sluar jeans yg ditempah kt oasis.

Done. Kul 5lebih da balik hotel! Dgn plastik shopping yg bykkkk! Phewww~ shopaholic betul ginih.

Dah bwk naik brg2 ke atas tgkat 3. Pakai tangga. (lif xdek) then turun balik nk guna wifi punya pasal.

Update blog n Watsapp org tu. org tu nk jog la lak. Okeh fineeeee!! (panjang fine nya mcm semacammm je.. Eheh.. ) tak de la. Takpe la,. Sapa la sy.. Sobss.. Hehe..

Okeh sudah penat! Smlm penat punya pasal bleh mengigau terjerit2 smpai eb n huda naik seram. Muahahaha. Aku? Xsedar apa2 mcm biasa. Harap maklum. Hehehe.. Okeh Teringat katil suda. Sini da maghrib.

Ok la... Early gudnite org Malaysia!

September 30, 2012

Bandung day 2

www.tips-fb.com Day 2 Bandung

Pkul 4 da subuh... Pkul 5pg tu mmg dah sgt cerah. Dah mcm pkul 8pg~

Celik2 da xleh tdo sbb mcm da bosan tido. Janji kul 8.. Byk jam lagii.. Paksa la jugak mata tido. Last.. Kul 6 giv up. Bgn gak la mandi semua...

Jam 7 org hotel anta breakfast. Breakfast in bed~ eheh.. Makan nasi ntah apa nama ntah ngan sambal tempe n telur n keropok. Ok jugak la rs nya. Mungkin mcm nasi lemak kt mesia kut.

Da siap sarapan semua.. Kami btolak ke kawah putih. Hr ni cam xnk shopping lg sbb pasar baru kompemm penuh org~ weekend kann.. so kami decide ntuk pegi sok je.

Pas kawah putih mula la satu2 fo yg kami jelajah.. Tas tgn, oasis, happening boutique. Ah mcm2 laa lupa nama.
Oh, kami ke kilang kain. Xyah g pasar baru. Murahhhhh gila! Ok i borong 8pasang baju. Muahaha. Ops. Ntuk diorg2 adik2 di malaysiaa,.Bkn ntuk sy sgt pn. Heeee~ (3 je ntuk sy. :p )

Then tempah jeans. Sehelai Baru rm40.. Pfft~ berbaloi la tuh. Upah rm15. Kain rm20lebih je. *thumbs up*

beli perfume yg diorg bancuh2.. Asalkan bau sama long lasting n paling pnting amat murah. Ok sy borong 3 je~ Emm satu utk yaya (black xs) . Satu utk sy. Satu utk dia.
*Paco rabane, Sexy 212 ok ngak? Org bagi amek je la yea?!*

Aa pas tu makan nasi padang. Hidang byk2 yg mana sntuh yg tu kna bayar.

Dinner lak makan ringan2.. Dkat bandeng acheh.

Pnat seharian balik hotel lepak kat lobi (situ je ada wifi) and.. update blog also known as report terperinci. Biasa laaa over the sea and tak roaming. Pdn muka.. Da xleh contact kan.. Tp ok la ni. Nah sy report di sini. Kalo2 dia ter baca laaa~ Hehe.

Ok nk nek tdo. Nunite!!!

Our holiday.

www.tips-fb.com Day 1 bandung.

Kami sampai airport dah malam.. Pkul 8 masa indonesia.(tolak sejam dr malaysia) Andre(pak supir da tunggu dpn pintu) .. Berjalan la kami bagai itik pulang petang beratur blkg andre sampai ke mobil nya. Wah.. Mobilnya gantang bangett! (eh pehal tetiba tukar bahasa? Hihi) nek kereta alphard. Padahal 3 org je~
Ok first time kt indonesia.. Emm bleh tahan laa jalannya.. Itu pun belum macet.. Kalo macet? Adeh cuak weh.. Jarak ngn keta sebelah mcm 1 cm jeee~ eheh..

Then andre tu bawak kami langsung ke bali heaven. Dah on the way ke hotel. Singgah je la. Kbetulan lak baju pun bwk spasang je. Apa lagi. Capai gak la selai baju situ. Mau naik gila gak.. Emm factory outlet ni.. Brg ori or brg AA? Xkesah la.. Asalkan baju aku berkenan. And harga dia agak murah. Cuma bila fikirkan byk tmpt lg nk g shopping, amek sehelai je la dlu. Save utk shopping kt tmpt lainlak~

Then.. Kami terus ke hotel Grand kopo. Biasa laa asal jalan je nk makan jee~ apa lagi tilik2 menu mknn hotel.. Mcm ok je harga dia.. Dlm
3hengget cmtuh je,, si makcik dua org tu pn decide la nk pesan apa n si eb neh call n pesan makanan.. omellete cheese n nasi ayam. I makan burger free yg airasia bg sbb delayed ptg tu je.. (burger lagii?) save bajet! Nk shopping! Hahhaa.

Owh then eb call lg ntuk tnya Iron.
Sebut 'iron' -'ngak paham bukk'
Seterika- 'ngakk paham bukkk'
Pemanas - 'ngak paham bukkk'
Itu baju mau kasi cantek.. 'ngak paham ngak pahamm'

Gila.. Mati kutu. Apa seterika dlm bahasa indon neh wehhhh??? *sigh*

day 2 kompem
Pakai baju kedut la semua kann~ nasebbb pakai selendang. Kalo bawal? Eheh, selendang gak laa penyelamat~ ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...