Pages

  • twitter
  • facebook
  • rss

November 07, 2012

Imy.

www.tips-fb.com
Yes. You.

November 02, 2012

2 Nov 2012

www.tips-fb.com Be my someone...

November 01, 2012

Hellew Nov!

www.tips-fb.com 1 / 11/ 12

Sign preskripsi td baru perasan da masuk bulan 11! Phew laju btul masa skrg...

Takde patient nk amek ubat layan laks adam hawa. Pfft terjebak jugak!!! 😅
Tgk hawa ni dpt bear.. Mcm besttt je bear besar tuhh! Bear putih da arwah ke mana da ntah. Eheh. Diri penakut.. Nak bear besar2? Aisehh..
Takpe2.. Tggu besday akan datang claim bear! Muahaha.

Be my teddy? 😜

Aaa.. Hati senang muka tembam berat bertambah. Ok byeee. ..!
Esok diet! Eh xleh,, esok ada makan2! Wheeee~~~!
So.. Lusa? Minggu depan je la! Ngehehe

October 14, 2012

Degree also known as ijazah.

www.tips-fb.com
Yes. I hav none. Bila org pertikaikan kenapa tak sambung.. Kenapa tak ambil degree.. Terasa membengkak dalam hati.

Sape taknak?? Oh mgkin la ada yg tak nak pn.. Tp.. Jujur.. Sy suka belajar (tp tak suka assignment.!) eheh,. And sy suka exam~

Yea sy hanya ada diploma. Diploma pharmacy. Means, keje as pen peg farmasi.
Kalo ikutkan.. Dulu dpt matriks.. Tp tolak.. Alasan? Sbb umi n abe kata xyah masuk matrik. Ntah laa~ mgkin takut xleh score n dpt bidang ntah apa2.. Yea la sy bukan nya pandai~~

then dpt tawaran dr hukm.. Nk bg biasiswa wat dip farmasi.. 3 years smua keperluan belajar di tanggung plus duit poket rm621.21.

Rumah, pengangkutan ke kolej, duit buku, duit white coat, duit alat tulis. Smua di sediakan. Menarik bg sy yg hanya ber ibu tunggal yg dah pencen.

Dpt gak tawaran ntuk wat medic/pharmacy kat egypt.. Tp.... Bukan biasiswa..kena guna duit sndiri for first year then bru dia akan bg under mara nye.. Tp.. Mana nk cr duit? First year tu dah 2 semester kut, hemph. Di lupakan shj tawaran itu. Spm 7A nk ke egypt? Mmg kalo ada duit bleh laaa~ biasiswa? Sebelah mata pn xdilayan~~

So.. Ambil je la diploma yg menarik itu,, lgpn.. Org yg interview tu ckp.. Kalo dpt score mungkin dia bg smbung lagi.. Tp.. Mungkin sy tak score sebaik itu. Dean list tiap2 semester.. Tp tak 4flat sgt la~ 2 kali je.. Tp purata kalo di bundar dah cecah 3.8.. Tp.... Ntah bukan rezeki ku btuk sambung lagi kut.

Kena ikat lak kontrak ngn hukm 5taun.(Ni da masuk taun ke 4!!) syukur alhamdulillah.. Wlpn tak de degree.. Ada rezeki gak lpas blajar trus keje takyah nk interview sana sini cr keje..
N sy ske kerja sy! Bleh wat ot byk2.. Duit gaji pn lebih dr pegawai~ masa pn terluang dgn baik. (pastu bosan asek kna ot bykkk je mbebel~)
Heee mungkin la.. Ada hikmah di sebaliknya..
Tp... Masih.... Bila tgk smua kngkawan berkonvo ijazah... Rs agak kerdil di situ..
Masih... Dalam hati ingin mengenggam segulung ijazah itu.

Tp skang da ada hutang.. Lg laaa susah nk sambung. Duit.. Duit..haihh~

*tp encik bakal suami kata,. Kalo dia ada rezeki lebih nnt dia nk bg me smbg blajar~
^_^
Very tolerate la my future imam nehh~
Eheh..

Insya'Allah. Semoga Allah murahkan rezeki kami..
Kalo dpt.., alhamdulillah,. Kalo tak bleh, Takpe la.. Ada la hikmah nya.. Always positive k!


*happy graduation day amam!*


October 03, 2012

I love Malaysia.

www.tips-fb.com Pcutian kami dah tamat... Mungkin kah ini yg terakhir bcuti bertiga? Hermmm.. We'll see.. Masih ada masa. Hehe.. ;)

Last day tu smpat lg shopping kt pasar baru. TERRRR grab handbag and baju n telekung! Heee.. Dgn rupiah yg ada.. Mmg tawar habes2an.. Last2 peniaga tu mgalah gak~ ngeee.. So dpt la gak telekung ntuk mak. Baju utk umi.. And handbag ntuk... Umi...? Kalo umi xnak sy amek!! Muahaha.. Beg kalis api.. Dia bakar pn x terjejas!! Gittewww~

Oh duit da byk terbang. Pdn muka. Sila ikat perut bulan ini! Hahaha...bleh dah nk ikat perut punn.. Da mengembang lebar sgt da nehhh..

Oh.. Ada org bc blog ku mengandaikan majlis kawen ku dlm masa terdekat.. Opss.. Sorry!! Lambat lagii sbenarnyaa.. Saje je kebetulan ke bandung.. Terus di siapkan aja. Heee.. Ampunnn~~
Tak dekat sgt... Tak lambat sgt.. Insya'Allah.. Doakan moga sgala urusan dipermudahkan.. Aminnn~ ;)


Apapun.. Da selamat smpai di Malaysia.. Dijemput oleg ny supirman. Hehe.. And.. Terasa sgt bersyukur tinggal di Malaysia.. Lebih selesa.. Uwaah mgidam mknn sini...! Nak laksa. Nak tomyam! Nak asam pedas! Ehh,, kata nk diet?! Ok fine..

*tp dah dinner ngn brownies kartika sari! Penuh cheeseeeeeeee lak tuh. Cis bedebah btul...! Ok esok start diet. Dia pn da kata aku bulat. Bulat mcm bola. Ok fine! naseb laaa sape suh nak kat org bulat! Muahaha. :P


Oh esok keje! Ot lak tu smpai kul 12. Tido dlu. Selamat malam!!

Bandung day 5

www.tips-fb.com Bandung last day.

Hari ni.... Ke pasar baru lagi kut. Brg mcm xbrapa berat? Hahaha.. Duit rupiah tggal seratus ribu je lagiiii~tp.. tak kira nk shopping gak.!! Muahahaha

Baju yg ditempah dah dihantar ke kamar. Pheww~ emmm ok la kut. Mcm simple .. Tp aku mmg nak yg simple. So.. Simple.. Ok la kut. Harap dia xmarah la. sbb kaler nya.. Emmmm.. *sengih nampak semua gigi*

and then plan nya nk ke kartika sari. nk Beli brownies ntuk temen2.. Family2..

*umi sound suh tgk kartu undangan! Alamakkk~ tak sempat laaaa umi. Ampunnnnn*

Flight depart jam 2.55 waktu indonesia. Harap2 tak delayed! So till then.

See u soon!!! ;)

Bandung day 3

www.tips-fb.com Hari ni dah day 4. Tp bru nak update yg Day 3 Punya~ heee.

Bgn tak awal sgt dah sbb pnat sgt..kut? Tp still tepat masa yg di janji.. Pkul 8.30am ntuk ke pasar baru.
Aaa arini xyah citer panjang sbb mmg duk pasar baru dah agak lama. Pkul 4 bru smua da giv up. Penat!!! Huuuu~

agak2 da abes duit kt sini je. Aisehh~ beli baju lagi. Lagi n lagi. Oh di cari chiffon tp xjumpa.. So.. Lace gak la yg dipilih. Siyess rambang mata!! dr awal tema putih da tukar. Aiyokk~ hee aci la eh? Kaler ape? Itu.. Emmm rahsia?
*Jangan marah yea awak!* :P
Da siap2 pilih.. upah jahit trus. Tawakal je la. Sbb upah dia murah sket. N tgk dah contoh2 yg di jahitkan.. Mcm ok je.. Tempah je laaa terus.. Rabu ambil. Gila tak risiko yg di ambil? Agak laaa~ huuuu.. Kita tgk je la nnt yea! (please jangan marahhh!! Insya'Allah ok kuttt)

Makan... Gi makan kt atas tu je. Oh bapak mahal gilaaa! Si andre tu lupa nk pesan awal2 makan di luar aja. Dia msg lpas kitorg makan. Aisehhh~ xpe la..

Abehs pasar baru andre letak kami kat jalan dago. Factory outlet mlambakk! Tp...syg.. Baju2 xbyk bkenan sbb... Emm sbb baju tu bjenama sgt n kain nya tak seperti yg dibygkan. So tatau nk bli.
But then tgk kengkwn bli bju ntuk 'laki' diorg.. Bru tringat.. 'Ehhh bakal laki aku xbli pape pn?' aiseh.. Xretiiii nk bli brg laki. Siyessss! Aish pusing punya pusing. Bli gak la satu. Ntah la..pakai ke tak ntah pakcik tuh. Suka hati la. Asal ada niat nk bg. Ok dak? ;)

So checklist yg dah di crossed.
Tlekung smayang.
Kain pasang.
Baju nikah. (pending?)

Yg len.......... Xreti. Umi kata nk dtg lg. Umi la lak yg cari! Heeeeee~ :P

Oh ni xsmpat nk update smlm. Smlm balik2 hotel lalu lobi bkak wassap org tu da tdo. Xsmpat balas terus naik bilik. Penattttt! Hari ni bru dpt update. (sambil tggu andre dtg ambil)

Hari ke empat dah! duit rupiah tggal brapa keping je lagi. *sighhh*

Day 4. Off to Tangkuban Perahu. Tunggu update ye malam nnt la yea?

Daaaaa~~~

*merindu itu indah. ;) *

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...