Pages

  • twitter
  • facebook
  • rss

June 07, 2009

the way i am. ~part 2

www.tips-fb.com
saya ada maruah.
saya taw malu.
saya ada perasaan.
saya perlu perhatian.

saya ada ego.
saya taw kawal.
saya masih cemburu.
saya perlu kawal.

saya ada pengalaman.
saya takut berulang.
saya lebih berhati2.
saya sukar mempercayai.

saya ada wat silap.
saya terima teguran.
saya degil, marah la saya.
saya jahat, hukum la saya.

saya bukan budak2.
saya boleh berfikir.
saya seorang yang leka.
saya masih tergelincir.
saya perlukan pemimpin.
saya perlu di pimpin.

saya manusia.
saya tidak sempurna.
saya lakukan kesalahan.
saya tidak belajar dari kesilapan.
saya perlu diberi masa.
saya perlu di ingatkan.

salah kah untuk masih memerlukan perhatian?
salahkah untuk masih berpimpin?
salahkah untuk masih di ingatkan?
salahkah untuk masih mencari kepercayaan?
salahkah untuk diberi masa?
salah kah untuk lebih berhati2?

saya dibesarkan dlm keluarga besar.
saya membesar tanpa kasih ayah.
saya diberi kepercayaan untuk jalani hidup saya.
saya diberi penuh perhatian oleh family saya.
saya tidak di marah,saya di tegur.
saya tidak diherdik, saya di nasihat.

salah family saya kah sbb membesarkan saya begini?
salah saya kah da biasa begini?

saya sudah dewasa.
saya sudah jalani kehidupan saya.
saya dah kenali beberapa ragam.
saya bleh sesuaikan diri dalam apa keadaan.

saya boleh di marah.. tapi perlu bersebab.
saya boleh ditegur.. bila lakukan kesalahan.
saya boleh difahami..jika mahu memahami.
saya boleh di ubah..jika diberi masa.
saya boleh dibentuk.. jika perlunya bentuk lain.

orang boleh melihat.
orang boleh menilai.
orang boleh bercakap.

saya.. sedar had saya..
saya.. taw kemampuan saya..
saya.. perlu jadi diri saya..
saya.. tetap saya.....

:mKanta:
Love me or hate me..,
Being myself is me..


:pandaGeli_12:
||..N0One Understand..||

0 kata hikmah:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...