Pages

  • twitter
  • facebook
  • rss

August 10, 2021

1 muharam 1443h

www.tips-fb.com Salam maal hijrah.

Semalam warga net diselubungi kesedihan tntg artis siti sarah yg menjadi mangsa covid19 selepas bersalin dan meninggalkan suami bersama 3 anak dan 1 anak prem.

As for me...masih trauma dgn berita 5pagi sedemikian. Baru minggu lepas sahabat baik kehilangan suami sbb covid jugak. Tu pun dah mendung dlm hati.. Terfikir jika di uji sebegitu.. Allah.. Mampu kah aku..

 Bila siti sarah pergi, meninggalkan beribu cerita kebaikannya... Sebagai seorang isteri, ku hitung tntg diri sendiri.. cukup ke apa yg telah aku sumbang kan.. Dh berapa kali aku kecewakan sang suami.. Am i doing enough for him. 

For me, aku yakin.. Hidup tanpa aku mungkin sang suami senang utk teruskan.. Tak meninggalkan kesan yg mendalam sbb tak byk yg dia hilang.. Mungkin akan sedikit kesunyian..

Tapi, hidup tanpa dia.. Allah. Aku xdapat gambarkan. Aku rasa aku x mampu.. 
Not this way i hope.
 Betul.
Mati itu pasti. Cuma... Aku belum bersedia utk kehilangan sebegitu. 

Ntah la.. Mungkin terlalu bergantung.. 
Dia lah bulletin utama aku. 
Dia lah driver. Anywhere i wanna go. 
Dia lah banker. 
Dia lah peta bergerak. 
Dia lah tukang pegi beli brg. 
Ayam ikan barang basah, jarang aku sentuh. Semua dia. 

Terlalu di manja kan... Mungkin. 
Tergigit lidah tu biasa lah. 
merajuk tersentap hati tu pun biasalah. 

Tp dia xpernahh naik tgn. Xpernah naik suara. Xpernahh marah2 bini. (anak yg selalu kena marah.. 🤭🤣) 

Org nampak dia garang. Nampak dia baran. 
But not with me. Even dia jarang bgtau sayang.. Kebertanggungjawaban dia dah cukup utk meyakinkan aku. 

If this is not love, than what it is?

Wake up Ainul. 
Syukuri nikmat di depan mata.
Kita tak tau smpai bila dia di pinjam kan..
Atau sampai bila kita di beri peluang. 

0 kata hikmah:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...