Pages

  • twitter
  • facebook
  • rss

June 28, 2011

kalau lah saya seorang guru....

www.tips-fb.com


ehemm..tetiba nak berangan kalau laa saya seorang guru...
  • nnt mesti budak2 akan panggil saya cikgu Ainul. tp.. kalau boleh nk tukar laa.. xnak guna ainul. nak budak2 panggil Cikgu Hasnida. hahahaha... baru cam lelembut sket gitew. kunun lah kannn~~ ho ho ho
  • saya mesti kamceng ngan budak2 nakal. sebab satu kepala kut?? tp budak2 sekarang neh nakal dah lain mcm kut. mungkin da tak leh geng da kut.. agak2 kena buli lagi ada la... erkk~
  • saya akan wat tak heran dgn budak degil n keras kepala dan suka melawan. sbb sudah sifat semulajadi kut..memang tak leh nk lawan balik apa org kata. diam kan je lah. simpan biar busuk dlm hati..'nnt exam aku bagi kau markah rendah2!! huuuih~~' haa..cenggitu laaa~~ ngeee.. awas yea budak2! :p
  • saya tak kan bagi budak2 kerja sekolah! sbb dulu time skolah sgt malas nak wat keje sekolah. pagi2 dtg sekolah baru wat. tu pun tiru kawan2,, smpai kawan2 pn da naik bengang. nasebb baik lah ada Mc Rose n Farah. diorg la tmpt rujukan meniru ku dulu (time SMZ 1) ..hee...tima kaceh kwn2.. :p
  • bila abehs mengajar saya nak tanya soalan. so..murid2 kena aware pd setiap patah perkataan yg saya ajar. lepas tu kalau tak dpt jawab, diorg kena...emm.. kena apa ehh? neh yg susah.. bab denda mendenda neh gua memangg fail! haha.. okeh..duduk luar jalan itik. (oh, i penah kena mcm nihh dlu time kat maktab!!! dem. keliling blok jalan itik.. whoa~ cikgu sgt kejamm taww!! ) ok, kalau saya jd cikgu, sy nak tiru denda tuh! hahaha.. sedia anak2 murid..
  • nanti time hari guruu saya paling gembira.. sbb budak2 mesti bg cikgu hasnida bunga..kan murid2?? sbb cikgu hasnida kan sporting...~ muahahaha... (oh puhleez) ok, anda di benarkan muntah sekarang. hohohoho... :p
lastly..kalau saya jadi cikgu.... mesti ramai anak murid failed! kesiaann.. penyampaian ilmu yang tak berkesan kut... sbb cmne sy nk ngajar?? kalau saya bercakap pn takde koma takde noktah. haishh...sy cakap lebih kurang bullet train.. kut?! :p

tp... tp tp tp tp tp.. (ha'ah byk2 tp..) ok watt kalo sy mengajar??


ps: saya sudah bosan jadi penolong pegawai farmasi U29! tolooonggg~~
nk quit, nk tukar profession! huk aloh~~ baru 2 taun kut keje..
isk... i nk tukar profession kpd yg lebih mencabar yg di mana kita dpt mengupdate diri dan continuosly akan terus belajar. cikgu mcm tu la kann?? nak mengajar org kena study dulu..malam2 kena wat Rancangan Pengajaran dulu.. hermm...
(pastu..cikgu ada banyaaaaakkk cuti!!!! :D )

Cikgu Besar~~~ amek la saya jadik cikguu~~ bleh la bleh laaa~~

^_^


jika hanya aku seorang guru...
apapn, kita hanya merancang,
tp Dia perancang yang lebih tepat..
Dia tahu apa yang terbaik... :)


2 kata hikmah:

Wanie said...

dah 2 tahun keje?
bestnye..
jeles gn org yg dah bekerje ni..:)

Mohd Aslam said...

lepas cik ainul ada laki,benti la kerja duduk rumah.. ekekeke.. menjahit ke... buat kek ke... makan tdo ke...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...